Dienstverlening

De dood is voor veel mensen een onderwerp waarover ze niet gemakkelijk praten. Toch is er veel voor te zeggen om dat wel te doen. Het verlies van iemand uit de naaste omgeving gaat met veel verdriet en emoties gepaard. Terwijl er belangrijke beslissingen moeten worden genomen. Dat moet met zorg gebeuren. Daarom is het goed om de organisatie aan anderen over te laten.

Uitvaartleider

Bij overlijden wordt de uitvaartleider in kennis gesteld. Uitvaartleider voor onze vereniging is (per 1-4-2019) Uitvaartverzorging U.G.N.A te Coevorden. Zij informeren een aflegster en deze zorgt ervoor dat de overledene wordt verzorgd en opgebaard. Opbaring kan plaatsvinden in de opbaarruimte van de aula te Zweeloo.

In overleg met de nabestaanden regelt de uitvaartleider alles wat nodig is om de uitvaart goed te laten verlopen. Daarbij zijn de wensen van de overledene en de nabestaanden uitgangspunt van handelen.

Rouwbezoek

Rouwbezoek kan in overleg met de uitvaarleider/aulabeheerder elke dag plaatsvinden. Daarbij is het mogelijk gebruik te maken van de familiekamer.

Uitvaartdienst en condoleance

In de aula kan de uitvaartdienst en/of condoleance plaatsvinden. De beheerder van de aula en haar medewerksters zorgen voor inrichting, koffie en thee met koek of krentenbrood.

Persoonlijk wensenboekje

Nabestaanden weten soms niet wat de wensen van een overledene voor de uitvaart zijn. Dat maakt een moeilijk en verdrietige situatie nog moeilijker. Daarom hebben wij het Persoonlijk wensenboekje bij uitvaart en overlijden laten maken. U kunt het wensenboekje hier downloaden.

Persoonlijk wensenboekje