Nieuwe kleding voor de dragers

De dragers van onze vereniging zijn in 2019 in het nieuw gestoken. Na vele jaren gebruik was de kleding aan vervanging toe.

Wij kunnen rekenen op de betrokken inzet van een zevental dragers, waarvan een aantal al vele jaren aan de vereniging verbonden is. De dragers zijn altijd bezig om een zo passend mogelijke bijdrage te leveren aan de begrafenis.

Nadat de overledene in de Zweeler grond is begraven, lopen de dragers synchroon richting de uitgang van de begraafplaats, met een sobere, maar plechtige zwaai nemen de "heren dragers" de zwarte kachelpijp van het hoofd en klemmen deze eenhandig tegen hun middel. De vriendelijke-serieuze blik strak vooruit. Zijlings staan ze tegenover elkaar als de begrafenisgangers langzaam richting de aula of parkeerplaats druppelen.

« Naar nieuwsoverzicht

Nieuwe kleding voor de dragers